"Рад-Мар" ООД

Добричката семейна компания “Рад-Мар” е създадена преди почти четвърт век. Първоначално произвежда и търгува на едро плодове и зеленчуци.

През 2012 г. компанията спира с тази дейност и започва да произвежда натурални млечни продукти със собствената марка “Белун”. Набляга на традиционния вкус и високото качество “като от едно време”.

Асортиментът включва различни видове кашкавали и сирена от краве, овче, козе и биволско мляко. Произвежда тахан от ядки и семена, както и на биоорехи и лешници, които отглежда в собствени насаждения.

Продава продуктите си в собствени магазини “Имало едно време”, в които осигурява пазар за вина и други натурални български продукти.

Засега единственият търговски партньор от чужбина е български магазин в Малта, който купува предимно сирена. За дистрибуция в Добрич и Варна компанията разчита на собствени сили, а за пласирането на стоката си в Пловдив и София - на бизнес партньор.

В “Рад-Мар“ работят десетина души, но се планира да наемат още продавачи за магазините през активния летен сезон.

Големи сме, защото...

Нашият бизнес е голям, защото е всичко за нас и нашите служители. Половината от тях са с нас 10-18 години. Всеотдайността им и грижите за работата са сравними само с майчина грижа за невръстно дете. Усмивките по лицата им не са само при заплата, а когато дойдат големи поръчки или се появи нов клиент, казва управителят на фирмата Борис Русев.

Нашият бизнес е голям, защото си плащаме всички данъци и изстрадваме негативите, които това носи със себе си. Нашият бизнес е голям, защото работим само на светло и въпреки че това ни прави донякъде неконкурентни, все още сме на пазара, твърди още Русев.

И продължава с аргументите: „Вярваме в това, което правим. Грижим се до трапезата у дома на всеки да достига само качествена храна от натурални продукти. Нашият бизнес е голям, защото продуктите ни предизвикват ентусиазъм у клиентите ни. Големи сме, защото не можем да си позволим издънки в качеството.

За да продължим да съществуваме, се налага постоянно да мислим нови неща - дизайн, опаковка, начин на предлагане, технология, рецепта, и да, правим го почти без средства. Ние сме големи, защото нашата реклама е "от уста на уста". Може би сме били и у вашата. А може дори да сме присъствали на трапезата ви заедно със семейството ви, с децата ви. Ние сме големи, защото сме малки.”

След 5 години...

Русев си представя как продължават да се обаждат ентусиазирани потребители и да изказват възхищението си от продуктите на фирмата. “Представям си един стабилен български пазар, от който ние сме също част, вече далеч по-популярни. Имаме регулярни поръчки, така че да можем да планираме нашия бизнес. Представям си как успяваме да заделяме за инвестиции, а не за кредити. Дори веднъж си представих, че мога да имам почивен ден!”, мечтае управителят.

Надява се продуктите на „Рад-Мар“ да са разпознаваеми от по-голямата част от българите. “Не искам всички да купуват от нашите стоки. Не всеки може да ги оцени. Но всеки ще ги познава и ще може да избира между тях и други аналогични”, казва Русев.

“Представям си как децата ми помагат, въпреки че не съм сигурен дали искам да им навличам бремето на малкия семеен бизнес. Представям си не конкуренция, а партньорство. Един пазар не с голяма междуфирмена задлъжнялост и кухи обороти, а стабилен, с лоялни играчи, изпитващи уважение един към друг”, завършва Русев.


Организатор