"МВМ ГРУП" ООД

„МВМ Груп“ е търговската фирма, която продава продукцията на производителя на минерална вода „Михалково“. Това е един от най-старите компании за бутилирана минерална вода в България, чието седалище се намира в родопското село Михалково.

Произвежда безалкохолни напитки и минерална вода от извора, който е на 2 километра от едноименното село. Той е открит през 1936 г. като планински ручей, отличаващ се по вкус и мирис от обикновената вода. В края на 30-те години на миналия век местните хора решават да превърнат водата в свой основен поминък.

През 1990 г. компанията е регистрирана като трудово-производителна кооперация, а 20 години по-късно е създадено „Михалково“ АД. Освен че бутилира естествено газираната михалковска вода, компанията вече произвежда и безалкохолни напитки.

Голям съм, защото...

Големината на този бизнес се измерва с неговото качество, с уникалността на продуктите, които предлага. „Ние добиваме, бутилираме и продаваме единствената естествено газирана вода в България - „Михалково“. Само три са минералните извори в света, чиято вода се доближава по състав, вкус и качества до тази в Михалково: „Виши“ във Франция, „Боржоми“ в Грузия и „Фахинген“ в Германия. За нас е чест и гордост вече 70 години да стоим до тези големи имена в световния бранш на безалкохолните напитки“, казва изпълнителният директор на фирмата Димитър Дългъчев.

„Потенциалът на водите с марката „Михалково” е голям и ние постоянно го развиваме: разработваме иновативни опаковки и създаваме нови продукти“, добавя Дългъчев. За по-малко от две години „Михалково“ например е пуснала на пазара седем изцяло нови безалкохолни напитки – ароматизирана естествено газирана вода „Михалково“ с три аромата: лимон, касис и праскова, безалкохолни напитки под нова марка „ВИТУ“, с четири вкуса: лимонада, оранжада, ябълка и кола.

Това, с което производителят обаче най-много се гордее, е, че единствен на нашия пазар е пуснал изворната вода „Михалково“ в екологична картонена опаковка Bag-in-Box, в разфасовки от 10 и 15 литра. Така следва най-новите тенденции за пълнене на минерална и изворна вода, които се демонстрират на последните панаири за безалкохолни напитки и води в Европа.

Дългъчев посочва, че бизнесът на „Михалково“ е голям и благодарение на потребителите. „Продажбите ни се увеличават непрекъснато, затова благодарим на нашите редовни и нови клиенти. Както, разбира се, и на хората, с които работим“, казва изпълнителният директор.

След 5 години искам да съм...

През последните години фирмата фокусира дейността си върху разработването на иновативни продукти с марката „Михалково“. Портфолиото е вече достатъчно обемно и задоволява разнообразието от изисквания на клиентите. Затова сега предстои да разширим още повече пазара на тези продукти, както и дистрибуцията.

Цел през следващите пет години ще бъде постигането на нови договори за износ. „Вече имаме договорености с няколко държави. Ежедневно получаваме и нови запитвания за износ на нашите продукти. Надяваме се през следващите няколко години „Михалково“ да успее да навлезе и на нови чуждестранни пазари“, казва Дългъчев.

Иновациите са движещата сила на развитие и икономически растеж и ще са във фокуса на вниманието и през следващите пет години. Фирмата ще кандидатства отново по програмите на Европейския съюз. Именно благодарение на европейски проект тя е разработила поточната линия за Bag-in-Box опаковката.