"Бял щърк бирена компания" АД

Бирената компания “Бял щърк” е специализирана в производството на бутиково крафт (занаятчийско) пиво. Засега продукцията се продава само в отбрани заведения в България, но тенденцията е скоро да стъпи и на международния пазар.

Големи сме, защото ...

Кръстили сме компанията си на величествения бял щъркел,способен да прелети 12 000 км всяка година, посочва в мотивите за участие в конкурса „Големите малки“ управителят Карел Теодоор Роел.

И допълва: „Ние правим същото в името на качеството и вкуса! Избираме точните съставки, където и по света да се намират те, за да създадем бира, която отразява любимите вкусови усещания на българите. Истински вярваме, че когато се връщаме към древните рецепти и ги усъвършенстваме с точната технология, ние всъщност напомняме на публиката си, че натуралните, ръчно произведени продукти могат да бъдат модерни и революционни.“

Фирмата е амбицирана да покаже, че малкият бизнес може да има голяма кауза. В момента екипът й наброява само трима души. “Но ние даваме всичко от себе си да разпространим знанието за занаятчийската бира – ритуал не само за този, който я пие, а и за този, който я вари”, казват от „Бял щърк”.

„Внимателно взимаме решенията къде да присъстваме – защото имаме по-скоро не точки на продажба, а партньори в ценностите ни и във философията ни към клиентите. Едва след третата година излязохме от София - тъй като искахме да се развием органично и нашите фенове да бъдат готови, така че търпеливо изчакахме”, поясняват от компанията.

Белият щъркел има огромен размах на крилете – позволява му да прелети до 500 км на ден. И фирмата иска да помогне на феновете си да научат как да опитват крафт бира, как да проследяват подписа на пивовара в нея и в крайна сметка - да се наслаждават на тази свобода на небцето, да навигират в нея така, както щъркелът навигира и безпогрешно намира желаната локация. “Затова смятаме, че нашият бизнес е голям – защото човешката свобода не подлежи на конкретно измерение и защото знанието е свобода да създаваш повече.”

След 5 години искам...

Създадохме “Бял Щърк”, защото видяхме, че в България нямаше крафт бира. Едва след това открихме защо нямаше. Далеч не е лесно да преодолеем някои части от икономическото и демографско наследство, но продължихме да се опитваме, казват от дружеството.

“Почувствахме топлината на първите ни фенове и на приятелите. Всъщност, като пионери на крафт бирата трябваше да приемем, че това да обясняваме защо занятчийската бира е различна, защо нашите натурални продукти струват повече от индустриалния малц и колко много човешки ресурс изисква нашето производсто, щеше да бъде ежедневието ни занапред.

За трите години на нашето съществуване вече се разпространяваме на 125 места из България, без да сме използвали друг маркетинг освен препоръката от уста на уста. Сега като дълг към нашите почитатели трябва да продължим да се развиваме, за да можем да построим пивоварната на “Бял Щърк” в България!”, обясняват „щъркелите“.
Мечтата им е да накарат българите толкова да се гордеят, че има “Бял Щърк”, произведен тук, че да я препоръчват на своите приятели от други държави и на онези, които по принцип не пият бира.

Дори насърчават хората да започнат да варят бира сами. Определят го като възможност да се постави началото на много нови колаборации. “Бихме желали да видим още малки пивоварни, независими и обединени в силна общност”, посочват от фирмата.