Q & A за Големите малки
“Големите малки” е кампания на вестник “24 часа”, имаща за цел да насърчи малкия бизнес в България.
Тя включва конкурс със същото име, в който раздаваме награда на 10 фирми - безплатна реклама на стойност 10 000 лв в изданията и сайтовете на “Медийна група България”.
А по-долу можете да видите отговорите на най-често задаваните въпроси около кампанията.
# Защо подаряваме реклама?
Защото искаме да подадем ръка на малкия бизнес в България.
Защото вярваме, че само съвместните усилия на бизнес, институции и медии ще доведат до така желания ръст на икономиката.
Вестникарската реклама ще позволи повече хора да научат за бизнеса на тези фирми, а това означава повече клиенти, повече продажби, повече пари за инвестиции, повече разкрити работни места.
# Какво искаме да постигнем?
Да покажем, че в България не всичко е “сиво”. Че има бизнеси, които се справят по-добре от другите и могат да служат за пример на останалите предприемачи в България.
# Защо “Големите малки”?
Защото малките и средните предприятия са гръбнакът на всяка икономика. Те са тези, които сумарно разкриват най-много работни места, плащат най-много данъци и осигуряват растежа на икономиката.
А и защото всеки малък бизнес може да бъде “Голям” по свой си начин - с нова пазарна ниша, която е открил и разработил… С иновация, която е накарала другите в бизнеса да го копират… Или със специално отношение към клиентите, което го отличава от неговите конкуренти.
# Как протича надпреварата?
Кампанията стартира на 1 април 2024 г.
Право на участие в надпреварата имат фирми, които отговарят на законовите изисквания за малък бизнес (до 50 служители и оборот под 10 млн. евро на година). Те трябва да аргументират пред журито в 2000 знака текст защо смятат, че техният малък бизнес е “Голям”. А също - да представят идеите си за развитието на бизнеса си в следващите 5 години.
От тях ще бъдат определени 10 победители. Те могат да бъдат в четири категории - Стартъп, Иновативна фирма, Устойчиво развитие и Социално предприемачество.
# Кой определи победителите?
Изборът е на жури, включващо представители на всички организатори и партньори в кампанията. Списъкът на участниците можете да видите на сайта на кампанията golemitemalki.bg.
# Какви са критериите за избор на победители?
Конкурсът “Големите малки” не е класация. Ние не подреждаме фирми по количествени показатели (печалба, оборот, ръст на приходи, брой новооткрити работни места). Даваме си ясно сметка, че всеки бизнес е специфичен и се развива в различна конкурентна среда.
Нашата цел е да насърчим малки фирми, които са доказали, че могат да служат за пример в своята сфера на бизнес. Затова журито се ръководи от следните критерии при избор на победители:
- Стартъп: фирмата да е пионер в разработването на дадена ниша или да е типичен представител на група бизнеси, които формират нов тренд за икономиката;
- Иновативна фирма: може да се развива в сфера с много подобни на нея фирми, но да е извършила иновация, която да я отличава от останалите на пазара;
- Устойчиво развитие: предприемачът да се е доказал и развил през годините на своето съществуване (ръст на поръчките, работните места, точките на присъствие или друг признак за устойчивост на бизнеса);
# Какво точно включва наградата?
- Рекламни карета във вестник “24 часа” или другите издания от портфолиото на МГБ
- Рекламни банери в сайта 24chasa.bg или другите сайтове от портфолиото на МГБ
- Представяне на бизнеса в специализирано приложение “Големите малки”, разпространено с целия национален тираж на “24 часа” в деня след тържествената церемония
- Бонус: отстъпка в размер на 50% при заявяване на допълнителна платена кампания в “24 часа” или друго издание, собственост на “Медийна група България” в рамките на календарната година
- Бранд стикери и атрибути, които сертифицират наградата в конкурса “Големите малки”
Обща стойност на наградата: 10 000 лв.
# За какво му е на малкия бизнес реклама?
Повечето малки фирми не инвестират в реклама на бизнеса си, защото смятат, че това е излишен разход. Някои дори нямат и фирмен сайт, а рекламират бизнеса си през Facebook и Google. Като цяло битува митът, че рекламата в медиите е само за големите компании, които имат големи печалби и бюджети за маркетинг.
В действителност не е така. Повечето медии имат гъвкави рекламни тарифи, които отчитат мащабите и вида на всеки бизнес. Добра и ефективна кампания може да се направи и с малък бюджет. Стига да се измисли добре и да се намери правилният канал.
Колкото до нуждата на малкия бизнес от вестникарска реклама - фактите говорят сами. Големият брой участници в досегашните издания на конкурса “Големите малки” е доказателство, че малкият бизнес в България има желание да се рекламира във вестниците.
# Кои са “Големите малки”?
За нас това не са само победителите в конкурса. “Големи” са всички фирми, които участват в надпреварата. Те показват, че малкият бизнес в България има и самочувствието, и нужните качества да бъде по първите страници на вестниците.
Големият интерес към конкурса опровергава мита, че българският бизнесмен обича да работи в анонимност, за да си спести административния рекет и проверките на данъчните. Вижда се, че в българската икономика съществуват много достойни предприемачи, които с много упоритост и труд преследват сбъдването на своите мечти. Те не се страхуват да излязат с имената и постижения си в публично състезание. А в повечето случаи имат и нужното основание да се смятат за “големи”.
Историите им са едновременно трогателни и вдъхновяващи. Те показват, че няма граници за предпримчивия човек, повярвал в собствените си сили. Или, както ни написа един от кандидатите: “Няма малък, няма голям бизнес. Има успешен и неуспешен”.